• Atomowy

Moje Atomy - podsumowanie pierwszego miesiąca biegania

Zaktualizowano: 25 lut


Atomowy Inwestor - Rozwój Osobisty, Edukacja Finansowa, Zdrowie, Budowanie Dobrych Nawyków

Booom! Pierwszy miesiąc już za mną, dlatego chciałbym podzielić się realizacją planów w kwestii atomowych inwestycji. Dlatego rozpoczynam serię wpisów Moje Atomy - w ramach których będę podsumowywał kolejne miesiące realizacji utożsamiania się z ideą Atomowego Inwestora. O samej idei możesz przeczytać w artykule - O czym będzie blog atomowego inwestora?.


Jeżeli nie miałeś okazji przeczytać, dlaczego na blogi o inwestycjach pisze o bieganiu to zapraszam Cię do zapoznania z artykułem - Zacznij inwestycje od inwestycji we własne zdrowie! Tymczasem wracam tematu artykułu czyli podsumowanie pierwszego miesiąca biegania!


Podsumowanie Pierwszego Miesiąca Biegania


Pierwszy miesiąc zgodnie z planem zaliczony!


Tak jak ująłem to w moim planie biegam dystans około 3 km, trasę mam już zdefiniowaną. Najpierw 1,1 km od domu z okrążeniem dookoła skwerku aż do siłowni cross-fit + seria ćwiczeń, 1 km okrążenia skwerku + ćwiczenia na siłowni, 1,1 km okrążenia z powrotem do domu. Trasa ta sama, niezmienna.


Postępy w bieganiu po pierwszym miesiącu

Średnia miesięczna: 9'13"/km i łączny dystans to 3,19km. Łącznie wyszedłem pobiegać 10 razy i to mnie najbardziej cieszy. Za każdym razem biegam późnym wieczorem, 20 - 23, niezależnie od pogody i warunków atmosferycznych. Kilkukrotnie moje wyjście pokrzyżowały sytuacje losowe, nie wpływa to jednak na moje podejście gdy zgodnie z założeniem ma być to dla mnie przyjemne a nie frustrujące.


Zgodnie z przyjętą zasadą nie zwiększam dystansu, aż nie uznam tego za konieczne. Skupiam się na tym aby bieganie tego dystansu było lekkie i przyjemne, w razie nudy będę ten dystans urozmaicać.


Po miesiącu muszę przyznać następująco:

  • Pierwsze wyjścia były ekscytujące, ale po prostu człapałem sobie te kółeczka

  • Ostatnie dwa wyjścia były takie, że czułem większą moc, może nie widać tego w średniej, gdyż nie wyłączam fit-banda na pit stopie na siłowni

  • na chwilę obecną nie będę zwiększać okrążenia choć pokusa się już pojawiła, w razie czego na strasie znalazłem dłuuugie schody wiec może wplotę w ten atomowy plan wbiec i zbiec po schodach, zobaczymy w lutym!



Postępy na siłowni po pierwszym miesiącu


Ćwiczenia jakie wykonuję na siłowni wyglądają następująco:

  1. Ogólne rozciąganie nóg (po 10 sec pozycja, 4 pozycje)

  2. Podnoszenie kolan na wsporniku - 10x

  3. Podciągania w podporze - 10x

  4. Podnoszenie kolan na wsporniku - 10x

  5. Podciągania w podporze - 10x

  6. Podnoszenie kolan na wsporniku - 10x

  7. Podciągnięcia na drążku w zwisie - 2x

  8. Ogólne rozciąganie nóg (po 10 sec pozycja, 4 pozycje)

Zgodnie z przyjętą zasadą nie zwiększam ilości powtórzeń, jeżeli wkradnie się nuda to staram się poprawić technikę, jakość, głębokość ćwiczenia czy inne aspekty.


Po miesiącu muszę przyznać następująco:

  • podnoszenie nóg się poprawiło, nie robię tego na wahadle wykorzystując dynamikę wznoszenia tylko czuję większą stabilizację i poprawiłem wysokość podnoszenia, podnoszę kolana nie do linii pasa tylko podciągam aż do klatki piersiowej, robię tak wszystkie serie co na początku było trudne

  • Urozmaiciłem sobie ostatnim razem podnoszenie kolan, a dokładnie przy opuszczaniu pogłębiam przerost do tyłu aby aktywizować trochę dolną partię pleców


Do następnego!


 

Jeżeli dotrwałeś czytelniku do końca to serdecznie Ci dziękuję! Jeżeli masz jakieś uwagi, komentarze, a może chcesz się czymś podzielić to zapraszam do komentowania lub kontaktu ze mną!

 

Pozdrawiam, Atomowy !