• Atomowy

Zacznij inwestycje od inwestycji we własne zdrowie!

Zaktualizowano: 24 lut


Atomowy Inwestor - Inwestycje zacznij od inwestycji we własne zdrowie

Ruch to zdrowie, a zdrowie to zadowolenie i radość, zadowolony i radosny człowiek to taki któremu chce się żyć, bo życie to sens naszego istnienia, a nasze istnienie to tylko kurz na skorupie żółwia A'Tuina, który przemierza wszechświat.


Heh, tak trochę filozoficznie i trochę zabawnie. Ale bez wątpienia każdy kto się aktywnie rusza może stwierdzić, że ruch ma dobry wpływ na nasze samopoczucie. I nie ważne czy biegałeś czy aktywnie leżałeś i turlałeś się po podłodze, daje to fun! Dlatego jednym z pierwszych moich mikro-atomowych działań było znalezienie sobie zajęcia, aktywności fizycznej, którą będę mógł wykonywać wszędzie i regularnie, i która da satysfakcję z tego że to robię.


Jeżeli jesteś zainteresowany to zapraszam dalej!


Czy ruch to zdrowie?


Na wstępie dodam, że aktywność fizyczna nie jest mi obca i od zawsze ćwiczyłem lub uprawiałem jaki sport. Zaczynając od siatkówki w liceum, poprzez aktywne kolarstwo i rolki wyczynowe. Jednak sytuacja życiowa, rodzinna, biznesowa i zawodowa się zmienia. Mamy mniej czasu na zabawę a więcej obowiązków tym samym nie myślimy już takimi kategoriami jak byliśmy młodzi. Jako dzieci ruch był dla nas czymś normalnym. Często patrząc na moje dorastające, przedszkolne dzieci, zastanawiam się skąd one biorą tyle energii. Nie faworyzuje moich dzieci, ale muszę stwierdzić w porównaniu do innych, że wykazują trochę ruchowe ADHD. Szkoda, że tego ruchowego ADHD na chwilę obecną nie udało się przekuć (jeszcze) w jakieś hobby, o ile całodzienne skakanie zamiast chodzenia można tak nazwać, ale liczę że czas na to przyjdzie.


Wracając do tego ruchu. Dzieci mają do siebie to, że ruch i swawole to jest to z czym się one utożsamiają. To jest częścią ich życia, ich codzienności. Dlatego dzieci, które takie są, a nie takie które są przykute do ekranów smartfonów i paczki chipsów na ogół mają szczupłą lub normalną budowę ciała. Przynajmniej tak wynika nie tylko z mojej obserwacji i mam nadzieję, że się z tym zgodzisz. Wiadomo, że nie jest to determinujący czynnik, ale zaraz obok słodzonych napojów i fast-food, zbyt małej ilości warzyw i owoców oraz siedzącego trybu życia, jest to czwarty główny czynnik. Można zatem powiedzieć, że jeżeli wszystkie mają równy wkład to stanowi on 25%.


Zdecydowałem zatem, że wdrożę atomowy plan działania aby jednak trochę regularnej aktywności fizycznej zagościło w moim życiu i poniżej prezentuję Ci moje podejście. Zakładam, że wraz z poprawą częstotliwości mikro aktywności przyjdą też inne dobre nawyki, które będą się piętrzyć, o czym będę informować w tygodniowych podsumowaniach!


Zaczynam od biegania!


Pewnie pomyślisz, że to takie banalne, takie oczywiste że Ameryki nie odkryłem. I masz zdecydowanie rację. Bieganie jest w nas samych zakorzenione, jest czymś naturalnym, czymś co wykonujemy gdy się spieszymy, ratujemy własne życie, jest prostą czynnością - pewnie specjaliści się nie zgodzą, że prostą, że trzeba to i tamto, długość kroku, postawa, napięty brzuch, nie garbić się, lądowanie pięty w osi z kolanem, odpowiednie buty spinujące / pronujące, zegarki, GPSy, odzież w kolekcji wiosna / lato / jesień / zima. Mechanika biegania to nauka, to strategia osiągnięcia lepszych wyników. Ale czy ja mówię o wynikach? O celach? Nie!

"Biegaj - A jeśli nie możesz zostać mistrzem, będziesz na pewno zdrowym człowiekiem" - Arthur Lydiard.

Moja strategia jest prosta, po prostu idę pobiegać, a jak będę regularnie biegać to reszta sama przyjdzie. Ot co. Bez założeń, że dziś robię 5km, za 2 tyg 10km, a pod koniec roku pierwszy półmaraton, bo nie o to mi chodzi. Choć zdradzę, że nigdy nie lubiłem zbytnio biegania, takie szybkie machanie nogami, i człowiek się męczy, i to nudne jakieś. Ale zmieniamy podejście!


Atomowa strategia biegania?


Moją strategią jest tak biegać, aby się zbytnio nie zmęczyć, aby dawało to satysfakcję i aby po powrocie do domu nie paść na kanapę z pulsem 150 bpm i zadyszką, a na następny dzień móc spokojnie wstać o własnych siłach a nie wspierać się na balkoniku z galaretą w udach.


Poniżej znajdziecie moją aktualną strategię atomowego biegania. Wdrażając 4 prawa tworzenia nawyków wg. Jamesa Cleara o którym nieco napisałem w tym artykule O Czym będzie blog Atomowego Inwestora.


Dlaczego chce zacząć biegać?

  • Biegam bo chce poprawić kondycję i zdrowie

Uczyń Bieganie Oczywistym

  • Biegam co 2 - 3 dzień

  • Jeżeli z przyczyn zawodowych / rodzinnych / zdrowotnych nie mogę pobiegać to powracam do działania jak szybko się da

  • Jeżeli nie biegam, gdyż jestem leniem przez tydzień czasu nie jem słodyczy.

  • Zaczynam w pierwszym tygodniu stycznia

Uczyń Bieganie Atrakcyjnym

  • Prowadzę tygodniowe podsumowania realizacji planu - statystyki biegania i ilości powtórzeń ćwiczeń

  • Podsumowaniami dzielę się w sieci Twitter, Facebook oraz Blog

Uczyń Bieganie Łatwym

  • Biegam taki odcinek i z takim tepem, który mnie nie męczy ale daje satysfakcję

  • W trakcie biegania wplatam ćwiczenia ogólnorozwojowe na otwartej siłowni - podciągania, unoszenia kolan, rozciągania i inne

  • Jeżeli uznam, że dany trening mnie już nudzi to wprowadzam małe poprawki i skupiam się na jakości i technice a nie na odległości i ilości powtórzeń

Uczyń Bieganie Satysfakcjonującym

  • Prowadzę wizualną miarę postępu - statystyki biegania, wagi

  • Raz na dwa miesiące robię test sprawdzający wydolność organizmu


Można by powiedzieć, że to by było na tyle, jednak chciałbym również wypunktować to, co uważam że może przyjść samo z siebie w trakcie tego nawykowego ćwiczenia, jednakże mniej na uwadze, że jest to tylko konsekwencja tego działania a nie ukryty cel tego ćwiczenia.


  1. Poprawa kondycji i wydolności -> zdrowie i satysfakcja

  2. Utrata wagi -> zdrowie i satysfakcja

  3. Poprawa wizualna -> satysfakcja

  4. Wprawdzenie się w roli blogera - satysfakcja


Jak widać, same korzyści mogą płynąć z takiego działania, tak że mam nadzieję, że się uda. Pierwsze podsumowania już wkrótce!


Mamy to! Plan gotowy! Do dzieła!

 

Jeżeli dotrwałeś czytelniku do końca to serdecznie Ci dziękuję! Jeżeli masz jakieś uwagi, a może chcesz się czymś podzielić to zapraszam do komentowania lub kontaktu ze mną! Będę wdzięczny również za wszelkie polubienia oraz udostępnienia!

 

Pozdrawiam, Atomowy !